Killarna i Dalsland..

Idag har mina tre killar åkt till farbror Mikaels landställe i Dalsland. Känns helt okej då det ändå blir mycket övertid för mig denna vecka. Här är lite foton jag fått från Magnus.

Jobbdag med killar på cykeltur

Första arbetsdagen avklarad, man är snabbt inne i det igen! Medan jag jobbade fick jag ett foto av Magnus. Killarna tog en cykeltur idag alla tre till Ikea och köpte ramar och mjukglass. Mysigt och speciellt imponerande av Rasmus!

Min semester slut..

Så ligger man här i sängen tidigt, redo att gå till jobbet imorgon. Ska jobba mina två sista veckor på Volvia innan jag börjar mitt nya jobb. Det bli rätt in i hetluften då det är högsäsong nu.

De senaste dagarna har varit underbara! Jag har kommit långt med killarnas rum på Orust, i fredags hade vi en skön dag vid havet där modige Pontus hoppade från trampolinen, krabbfiske och en eftermiddag med min barndomskompis Anna från Karlstad med familj. Hon och hennes Janne har två pojkar i nästan samma åldrar som våra och de lekte jättebra ihop.

Rasmus, Hampus, Pontus och Hugo:

Igår cyklade Magnus och jag från Orust och hem till Kärra, en tur på 6,2 mil. Det gick bra men oj vad trött jag var stundtals. På kvällen var vi på cocktailparty hos goda vänner i Backa och hade kanonkul. Det bliv cykel dit och tillbaka, totalt 1,6 mil. Det var en ljummen sommarnatt vi cyklade hem i, lugnt och skönt. Underbart!

Idag har vi donat här hemma. Rensat i förråd, slängt skit på tippen, besökte Magnus pappas grav och planterade två blommor, köpte en saftmaja, plockade vinbär och gjorde saft!

Liseberg, Alingsåsbesök & hallon..

I måndags tog vi en heldag på Liseberg. För första gången köpte vi åkpass till killarna och mig. Dyrt, men oj vad vi åkte! 9 timmar på Liseberg och killarna glada hela tiden! Lycka! Mindre lycka är att vår kamera gått sönder på så sätt att vi inte kan ladda upp foton. Därför kommer tyvärr här bara iphonebilder och lite kassa foton där jag med min iphone fotat kamerabilden..
 Drakbåtarna:
Jukebox:
Vi åkte Flume Ride för första gången!!
Pontus älskade slänggungan och åkte den med mig 4 gånger!
För Rasmus fattades det 6 cm för att få lov att åka..
 Flygplan:
Ja, en riktigt lyckad heldag på Liseberg men en heldag med åkpass har man max råd med en gång om året!
Igår åkte vi till Alingsås och hälsade på min mormor och Jan. Det blev bla himmelsk rispudding med hallonsylt och Magnus och jag fick en släktklenod i bröllopspresent. En soppslev från Jans mormor som gått i arv.
Jag blev väldigt glad för denna!

Idag är vi på Orust igen. Jag jobbar en del i killarnas rum, det går sakta men säkert framåt.
Min faster Siv och min kusin Anna-Karin var förbi här på fika efter att ha varit i Halmstad med min pappa. Mysigt att ses!
Rasmus och jag gick på hallonjakt med lyckat resultat!

Det blev hallon med mjölk när vi kom hem! Pontus mumsar:
Idag har vi fått se 142 bilder som Karla som fotograferade på vårt bröllop skickat. Jättekul!Han ska redigera lite till, sen ska det bli kul att få visa lite mer foton från vår dag!

Älskade Orust..

Igår var jag på vid Nösunds badplats med båda killarna. Magnus var kvar i stan efter att ha firat sin kusin Anders som fyller 30 år. Vi hade en jättebra dag, killarna var sams, lekte bra, vi fiskade massor av krabbor och njöt av solen. Pontus provade trampolinen, men hoppade aldrig. Det kändes för läskigt..
Idag kom min kusin Daniel med familj ut till oss över dagen. De hade med en jättefin bröllopspresent till Magnus och mig. Rasmus var helt betagen i lilla Felicia och ville hålla hela tiden. Det var härligt att se!
Lite efterrätt efter lunchen:
Pontus och Benjamin "tvättar" huset:
Pontus syssling Benjamin har glasögon och hur charmigt är det inte att se att när de sitter och kollar på barnkanalen har Pontus tagit på sig sin morfars glasögon..
På kvällen kom kossorna förbi och vi hälsade på dem i hagen.
Jag har börjat renovera killarnas rum här på landet och nu på kvällen skulle jag sätta upp renoveringstapet men klistret som vi köpt var för dåligt. Sur jag blev! Man har ju inte hur mycket tid som helst och nu hade jag tänkt komma en bit på vägen ikväll..

Sommardagar i Sverige..

Nu har vi varit hemma 4 dagar och har hunnit med en hel del,  cykeltur, tvättning i mängder, ett pass på gymmet, ett besök på Gothia Cup och sedan ut till Orust på onsdagskvällen.

Rasmus på cykeltur:
Ett glas med en drink medan jag kollar på Pontus. Barnarbete när det är som bäst.. ;-)
På torsdag åkte vi ut till Ellös badplats och Pontus tog simmärket Krabba Röd. Man ska hoppa i på djupt vatten och sedan lägga sig och flyta på rygg medan man räknar till tre..upprepas 3 ggr.

Krabba röd!
Rasmus fiskar krabbor istället..
Igår kväll fick vi besök av min kompis Christina och hennes familj. Mysigt! Här är våra killar med hennes Oliwer:
Jag och Christina:
Idag delade vi upp killarna. De har varit helt galna de sista dagarna, det har nog blivit för mycket att vara tillsammans hela dagarna. Så för att de inte skulle slå ihjäl varandra åkte Pontus med sin mormor till Ellös och jag med Rasmus till Nösund. Riktigt lyckat och skönt! Rasmus tog sitt första simmärke! Baddaren grön! För att få den var han tvungen att doppa ansiktet i vattnet 3 ggr och koka kaffe/bubbla lika många ggr.. Han var jättestolt!

På Ellös tog Pontus sitt första simmärke där man måste simma 10 meter bröstsim, hopp på djupt vatten och dyka ner och hämta upp nåt på botten! Silvergrodan är i hamn!

Våra två veckor i Bulgarien!

Vi landade inatt och min pappa kom och hämtade. Kom hem vid 02 tror jag så man är lite trött nu..
Har suttit och tittat på fotona från vår riktiga kamera, de bilder jag använt i de andra inläggen är från min iphone och inte riktigt samma kvalitet.. Här visar jag bilder från våra två veckor. Det blir en del..
Pontus vid stranden första dagen:
Rasmus på Magnus axlar:
Pontus och Magnus snorklar och gör tecken åt varandra. Det var så här Pontus låg utan att fatta att han faktiskt simmade:
En bild från en av dessa otaliga kvällar med racerbilskörning:
Vår dag på vattenlandet var helt fantastisk! Kolla kanan som Magnus och Pontus åker! Själv vågade jag inte..
Det här röret var roligt! Man åkte på dubbelringar som såg ut som en åtta:
De här chipsen gjordes genom att de tog fram en bakpotatis som skars upp, snurrades och friterades.
Hur gott som helst!
Pontus i gapet på ett sjöodjur och Rasmus bakom:

Vi byggde flertalet "konstverk" på stranden när vi var där. Här är ett av dem:
Pontus in action med vattenpistolen i högsta hugg:

En vacker, helt stilla dag..
Killarna sitter i skuggan och dricker juice:

Långa Pontus..
En kväll på stan..

Rasmus:

Fiska ankor och vinna priser..

Killarna vann varsina pistoler och deras far är en bra måltavla..
Familjen..
Dagen då vi hyrde trampebåt, Pontus och Magnus i vattnet mitt ute i havet..

Kolla Rasmus goa ansikte efter att ha vågat åka rutschkanan ner i vattnet..

Rasmus och jag:
Pontus vid poolen:
Pontus igår precis när hinken töms:
Goingen Rasmus:

Mina tre älsklingar:
 Igår kväll.. hejdå Bulgarien!

Sista dagen!

Sista dagen har och vi ska strax äta. Blir upphämtade av buss 19:40.
Idag har vi haft en heldag vid poolen, underbart! Barnen har varit mycket vid barnklubben och nu det sista badade de som galningar:
Igår hade vi en härlig dag vid havet och hyrde trampebåt med rutschkana på. En riktigt härlig timme!
På kvällen igår fick Pontus syn på en reklamskylt och frågade: " Mamma, hihi.. vad gör den där tjejen med trosorna?"

Mamma eller pappa kommer och hämtar oss inatt när vi landat, så skönt!!!

Äntligen kan jag blogga!

Det har krånglst med bloggappen varför jag inte gjort något inlägg på några dagar. Har nu köpt lite tid på en dator så här kommer sammanfattningen.. Vi hade en helt underbar dag i förrgår vid havet. Pontus gör allt i vattnet den lille fisken, t om står på händer!
Fina Rasmus glad i glass!

Vi åt lunch vid vår strand och utsikten var fantastisk, man njuter av att bara sitta och titta..

Rasmus älskar att gräva och bygga:

På kvällen tog vi varsina drinkar:
Igår nar vi varit på stranden i en timme ungefär och killarna hoppat i de ovanligt höga vågorna tittade jag upp ochsåg att det var alldeles svartovanför  bergen. Vi hann inte packa ihop allt innan regnet kom. Vi sprang tillsammans med alla andra upp till ett cafe i närheten nar regnet piskade marken. När vi sedan började gå hemåt rök det om marken av det kalla regnet.. Vid kasst vädet är det toppen att bo på ett hotell med barnklubb dit man kan gå. Här är Pontus med favoriten Rebecca:

På kvällen hyrde vi cykel och körde omkring..

Imorse gick vi till havet efter frukosten. Det var alldeles stilla och jättevackert. Rasmus står med sin Bernienalle som han köpt och är väldigt förtjust i:
Lite andra bilder från idag. Rasmus vilande under ett träd, Pontus blir lååång.. och sedan på eftermiddagen, efter att barnen varit på Bernies födelsedagsfest, blev det dopp i poolen. Båda killarna flyter..
Nu ikvall fick killarna för sista gången hoppa, de älskar det! Jag gjorde faktiskt också! Det finns kort pa det i den riktiga kameran.. Härlig känsla!
Nu har vi inte lång tid kvar här. På måndag checkar vi ut och åker hem på kvällen.. det känns faktiskt helt okej!

Lite samma..

Vi kommer inte göra om det här.. Att åka till samma ställe igen. Det finns ju ingenting nytt att upptäcka, blir lite långtråkigt i två veckor. Albena är väldigt isolerat så utflykterna är svindyra! Hade velat åka på en båtutflykt på fredag men det kostar över 1000:- med Ving! Vi får tänka lite till på det.. Tacka vet jag Turkiet!
Idag var Pontus med de större barnen och spelade boccia med en engelsktalande lekledare. Det var underbart att se honom! På kvällen gjorde han bollarna i poolen på vårt hotell.

Lite bilder..

Det är tidig morgon och jag sitter på balkongen medan mina tre killar sover. Våra handdukar la jag ut vid poolen 07:15 för att vi skulle få bra plats-sjukt! Satt och kollade på mina foton och här kommer lite fler foton, dels från när vi hoppade i vågorna igår men mest lite bilder från kvällar då vi hittar på en del..

Varmt

Det har varit varmt idag. Vi har varvat pool och hav men på eftermiddagen hade killarna fått nog och var på barnklubben. Det blev ansiktsmålning idag, en haj och en krokodil.
Lägg också märke till de fina halsbanden vi gjort av snäckor killarna hittat på stranden :-).

Aqua Park

Idag har vi spenderat hela dagen på ett vattenland. Vi tog taxi dit och var där mellan 10-16:30. Det var grymt kul! Vi flöt omkring på stora ringar i strömmen, tittade när killarna åkte små rutschkanor
och fick åka långa svindlande banor som Pontus tvingade oss med på..

Härligt!

Ännu en helt fantastisk dag!
Det bästa av allt är att Pontus simmar! Riktigt bra dessutom! Både bröst och rygg! Han är helt otrolig. Efter att ha legat i havet och snorklat på fm sa jag till Pontus "du vet vad du har gjort när du legat så och flutit va?" Nä, svarade P. "Du har ju simmat! Nu går vi till den djupa poolen så ska du se att du kan göra likadant där." "Jag är lite pirrig." sa Pontus och hoppade sedan i och gjorde sina simtag utan problem. Jag stod och tog emot och fick flytta längre och längre bak. "Nu ska jag simma på rygg!" säger han plötsligt och gör det! Vi är stolta!
Det har lossnat även för Rasmus i vattnet och han har hoppat från kanten massor av gånger.

Underbart!

Vi har haft en jättehärlig dag vid poolen idag. Strålande sol och 30 grader. Killarna har lekt massor. Pontus snorklar som om han inte gjort annat, inga armpuffar eller nåt! Vid 15 gick Pontus och Rasmus på Lollos födelsedagsfest och de hade jättekul!

Mera semester.,

Det här inlägget skrev jag igårkväll men kunde inte ladda upp det..

Sitter på balkongen, Magnus och jag med varsin drink. Pontus har somnat och Rasmus på god väg.
Vädret har varit molnigt idag. Riktigt varmt när solen tittat fram och lite friskt när molnen täckt solen. Vi var några timmar vid havet, gjorde ett konstverk av snäckor och provade det nya flygplanet som någon lämnade kvar dagen innan. Pontus helt överlycklig efter att ha hittat två stora snäckor i vattnet!

Lite Lollo & Bernie show innan middagen som tyvärr är betydligt sämre än när vi var här 2010. På kvällen har killarna åkt båtar och bilar. Kan inte beskriva Rasmus humör när åkturen är slut men vansinnig är nog ett ord rätt nära sanningen..lite påfrestande kan jag lova!

Molnig dag..

Idag har vi haft en molnig dag och några droppar regn. Både Magnus och jag tog varsin morgonjogg och under dagen blev det en långpromenad för hela familjen. Poolen på fm och vår strand på em 1,5 h. Ikväll har killarna karusellförbud eftersom de bråkat så. Det gäller att stå fast vid sina hot. Därför är det endast lekplatser nu på kvällen.. :-)

Semester!

Vi njuter!

I Bulgarien!

Vi kom fram till hotellet sent igår kväll. Vi bor på femte våningen med inte den bästa utsikten men ändå helt okej rum och balkong. Efter en god frukost hoppade vi i poolen och killarna lekte av sig medan Magnus var ute på en joggingtur.

På joggingturen hittade Magnus en sandstrand där ingen annan låg. Underbara timmar hade vi här med hopp i vågor och sandslott!