Valborg

Idag har vi haft en mysig dag. Vi tog en promenad med picnic. Det blev lite stopp i vackra vitsippslandskap:

Lunchpaus:

Rasmus hade fotbollsträning och solen sken!

Efter att Pontus och jag jobbat lite i trädgården gick vi upp till Valborgsfirandet på 4 H gården:

Två sotiga killar promenerade hem med mig och sitter nu i soffan och kollar film.

Igår var det avslutning på Pontus simning:

Seriepremiär i fotbollen!

Igår hade vår yngste prins seriepremiär i fotbollen. Som han längtat efter detta!

Det var ett mysigt grabbgäng som hejade fram varandra och som vid matchens slut kramade om varandra i en stor hög. Rasmus tackar Torslanda IK för matchen:

Idag har jag träffat en vän och hennes lille Melvin - superfin! Storstädat hemma och på kvällen gjorde vi egen pizza tittade på film. Myskväll!

Innebandyavslutning

Idag var det avslutning med innebandyn och föräldrarna mötte barnen i en hård kamp. (Höll på att fö pga dålig kondis).. Familjen:

Diplomutdelning:

Skansen & Middag med släktingar

Vi har haft en fantastisk dag i Stockholm idag. Vi tog båten ut till Skansen i vackert vårväder. Där mötte vi upp Emma, Danne, Henning och Hanna och hade härliga timmar med ponnyridning, promenad och titta på djur:

Vi passerade Kungsträdgården och jösses vad vackert det var där!

Vid halv tre mötte vi upp min faster Siv och hennes Kalle samt min kusin Anna-Karin och hennes som Hugo. Det blev middag tillsammans och mysig tid:

På tåget på vägen hem:

Nu är vi äntligen hemma efter en härlig helg!

SM-final i Globen

Idag har vi spenderat dagen här; Globen:

Det började med en tågresa imorse, första gången Rasmus åkte tåg!

Det blev en härlig innebandydag med roliga tävlingar i funzon och bra innebandy, framförallt fick vi en spännande herrmatch! Magnus jobbar under arrangemanget och tog med Rasmus in för lite foton med landslagsspelare i Falun:

Rasmus fick till och med Rasmus Enströms svettband!

Fick hålla bucklan:

På kvällen åt vi middag med min jobbarkompis Fredrik:

I natt övernattar vi här i Stockholm och träffar släktingar imorgon. Pontus är kvar i Göteborg och bor hos mina föräldrar under helgen då han var bjuden på ett kalas han absolut inte ville missa.

Hemma

Det var en lång tur på 68 mil hem igår men det gick förvånansvärt bra. Idag har jag tvättat och tvättat.. Rasmus har varit ute och spelat fotboll och Pontus har spenderat mycket tid i skogen med en kompis och byggt på en koja:

Mamma och jag gick en härlig långpromenad:

Imorgon är det vardag igen med skola och jobb.

Påskafton

Idag var det Påskafton och vår sista skiddag. Morgonen började såklart med gömda påskägg:

Ut i backarna!

Pannkakslunch:

Fika på toppen på eftermiddagen:

På kvällen gjorde viniordning ett riktigt fint påskbord - mums!

Imorgon bitti kör vi hemåt.

Långfredagen

Långfredagen blev mulig och med en hel del snö!

Det var sista dagen för Pontus i snowboardskolan och för Rasmus i skidskolan. Här får Rasmus diplom:

Alltid lite tungt att bära hem skidorna vid lunch och i slutet av dagen:

På kvällen blev vi bjudna av mina föräldrar på restaurang. Det blev lyx i form av oxfilé och potatisgratäng samt glass med chokladsås till efterrätt:

Skärtorsdagen

Snärtorsdagen var den bästa dagen rent skidåkarmässigt. Inte så isigt och hårt på morgonen och eftersom det var mulet nästan hela dagen dröjde det också innan det blev "smör" i backarna.

Idag åkte killarna sin första svarta backe för denna resan. Hovdebacken avklarad!

Rasmus och jag:

Det anordnades skidtävling i backen idag. Killarna åkte och fick medalj:

Vi är förkylda hela gänget. Det började med pappa som nu är betydligt bättre. Mamma är nu däckad, Rasmus hostar som bara den och snorar och nu har Pontus ont i halsen.. Själv är jag rätt täppt och tung i huvudet. Hoppas att Pontus orkar vara med sista dagen idag på snowboardskolan.

Hela Gänget

Idag passade jag på att fråga en annan om inte hon kunde ta ett foto på hela vårt gäng som är i fjällen - mina föräldrar och mina barn. Magnus är hemma och jobbar med innebandyboken.

Killarna har åkt mycket in på stigar i skogen idag:

Efter skidåkningen idag bjöd mina föräldrar på after-ski. Jag tog en Irish Coffee och killarna varm choklad med grädde och marshmallows:

Ännu en lyxdag till ända!

Även Rasmus i skidskola

Rasmus ångrade sig igår och ville gå i skidskola så jag bokade in det och idag var det dags på eftermiddagen. Imorse var det riktigt isigt i backarna:

Hårt och svårt att åka. Vi tog ganska snart en varm chokladpaus:

Pontus i snowboardskola:

Lunch på Skaltoppen:

Rasmus i skidskola:

Snöig dag!

Idag var en riktigt snöig dag när vi gav oss ut i backarna. Dock glada för det eftersom det regnade när vi åt frukost! Min mamma var med och åkte idag också.

Pontus snowboardskola började idag:

Våfflor till lunch 👌

På eftermiddagen bytte Pontus till skidor och det var inte helt lätt från början men lossnade efter en stund.

Min kropp alltså..känns överallt att jag ansträngt mig..oj, oj!

Vemdalen

Igår påbörjade vi resan upp till fjällen och övernattade i Malung. Riktigt god middag på kvällen och lyx att vakna upp idag och bara ha 28 mil kvar!

Vi kom hit vid lunchtid, bar in allt i stugan och sedan ville killarna ut i backarna. De ville inte ens ha lunch!
Solen sken och det var härligt!

Pontus åker snowboard men vi har hyrt skidor också. Han ska variera lite men har snowboardskola måndag-fredag 1 timme. Han är grym!

Även Rasmus kom ihåg hur man gör!

Glasspaus:

Jag är så glad att jag orkade åka hela eftermiddagen! Tänkte inte ens på att det var jobbigt för hjärta/flås. Känner dock av knät, men det funkar!

Här bor vi! Rasmus med mormor och morfar vinkar från vår balkong:

Hungriga killar på kvällen:

Killarna har redan hoppat i säng - man blir trött av att vara mycket ute i friska luften och av att åka skidor! Jo, jag ligger också i sängen🙈

Warbergsspelen

I helgen var vi i Varberg både lördag och söndag för innebandycup. Båda killarna spelade i samma lag med -07:orna och hade både förluster och vunna matcher.

Glada killar i bilen hem på lördagen:

Utanför arenan kunde man prova på cykel. Rasmus:

Det var skönt att jag kunde vara med hela helgen, trodde inte att jag skulle orka. Jag äter hjärtmedicin nu sedan tre veckor tillbaka och i slutet av denna vecka ska jag ta nya prover på njurarna under två dagar.

Goa killar i vår säng..Rasmus är SÅ lätt att kittla:

Magnus har just börjat snarka här bredvid. Dags för mig med snart..låter dock inte lika illa..tror jag😬😬