Första veckan gått

Första veckan har gått sedan semestern och killarna har varit då duktiga. Vardag, tidiga morgnar och läxor är inte jättekul..

Idag har vi haft en lugn lördag. Pontus har varit på barnkalas och provat på gokart. Det var en glad kille som kom hem och hade haft den bästa tiden:

Rasmus, Magnus och jag har spelat innebandy i det fina vårvädret:

Rasmus och jag har bakat en kladdkaka som avnjöts till kvällens Melodifestival:

Sista dagen på semesterresan

Så vaknade vi upp till sista dagen här på Teneriffa. Imorgon bitti åker vi hem. Killarnas frukost:

Det blev även idag sol växlande med moln. Killarna började med tennis:

Lite bad såklart!

Minigolf:

På eftermiddagen var det igenmulet så vi åkte ner till stan och strosade omkring. Mysigt!

Nu försöker vi se slutet av Melodifestivalen på Magnus telefon.

Fredag..

Idag skulle det vara strålande sol men det var helt igenmulet på morgonen. Det blev snart bättre men blev en dag med blandat sol och regn.

Killarna var med på aktiviteter med barnklubben och spelade minigolf och lite annat. Sedan körde de biljard:

På kvällen hade vi tänkt äta buffé på hotellet men det var hysteriskt med folk, ont om platser, dyrt och otrevlig personal så efter lite bråk om att vi ville avbryta betalningen tog vi taxi ner till stan och gick på samma restaurang som igår:

Vår servitör igår och idag!

Jag väntade alldeles för länge med att äta idag så min mage krampar sig..

Fint trots allt..

Prognosen sa regn och vi hade lite olika förslag på hur vi skulle spendera ännu en regnig dag när det plötsligt sprack upp:

Det blev en fin dag bortsett från 2 kalla molniga timmar. Bingodags:

Idag vann Rasmus en drink!

Även idag åt vi på en väldigt god restaurang! Wienerschnitzel för Magnus och mig och pizza åt barnen. Höga betyg!

Loro Parque

Idag har det regnat hela dagen. Vi åkte till fina djurparken Loro Parque där mycket är under tak. Fantastiska shower med delfiner, späckhuggare, sjölejon och papegojor..

Efter 5 h på djurparken var vi trötta och åkte hem. Pontus ville bada trots vädret och pingis blev det också:

Till middag hade jag kollat upp en tapas-restaurang som fått bra betyg på tripadvicor och vi tog en taxi dit. Det visade sig ligga ganska nära och var helt fantastisk!

Vi åt i mängder och jag drack sangria. Vi hade en fantastisk kväll och promenerade sedan hem uppför backarna!

Ännu en fin dag

Även idag har vi haft en fin förmiddag och en molnig eftermiddag men det räcker gott!

Vi började dagen med tennis hela familjen:

Skönt och svalt på morgonen! Rasmus är världens sämsta förlorare men som tur har han en förstående bror som bara ler åt honom. Efter tennisen fortsatte barnen med vattenpolo följt av vattendelare och stafetter. Tror de var i 2 h i rad!

Magnus och Rasmus:

På eftermiddagen var vi med på bingo och jag vann både drink och en inträdesbiljett till spa:t.

Mycket sport på sportlovet!

Ett roligt spel där man fick poäng genom att få träplattorna genom hålen:

Alla hjärtans dag middag har vi just nu på Mc Donalds 😂😂 med gratis wi-fi. Pontus hade gjort ett underbart kort till resten av oss i familjen:

Vår fine omtänksamme Pontus!

Måndag i Paradiset

Vi hade en alldeles fantastisk måndag! Började med frukostbuffén som var en av de bästa vi haft! Här väntar killarna på pannkakor som görs direkt:

Det är kallt på morgonen. 12 grader vaknade vi till igår och det var väldigt kallt på poolgolvet. Skor var nödvändigt tills solen varit uppe någon timme. Här har jag tagit en översiktsbild. Magnus i röd tröja på solstol och killarna vinkar framför poolen:

Killarna var först i av alla och badade igår flera timmar sammanlagt!

På hotellet finns fantastiska trädgårdar! Massor av olika växter och träd döpta med namn och från vilken världsdel de kommer från. Här lite foton från det:

Pingis spelade vi igår också hela familjen fast mest de här två:

På kvällen tog vi bussen ner till centrum, gick omkring lite innan vi satte oss på en restaurang och åt middag.

Avslutade en fantastisk dag med en glass:

Skriv inläggstext

Teneriffa

Tidigt imorse åkte vi ut till Landvetter och flög sedan till Teneriffa. Det blåste kraftigt så de 20 sista minutrsrna innan landning var inte roliga! Det var faktiskt på lite darriga ben vi klev av planet. Tyvärr var det strul med bagaget så det tog 2 h från det vi landat tills vi satt på bussen. Det regnade men när vi kom fram fick vi 2-3 h med sol varvat med moln innan det kommen ny liten skur med lätt regn. Men det. Var SÅ skönt när solen var framme!

Killarna badade massor men jag tyckte det var för kallt. Minigolf med barnklubben:

Vi bor i ett stort fint rum. Ingen vidare utsikt men det gör inget. Hotellet ligger väldigt högt upp och vi fick gå länge neråt för stt komma till "stan" och hotta något att äta. Blev en solklar taxi tillbaka! Hotellet har bussar som hår då de ska vi lära oss att ta!

God mat blev det, barnen och Magnus beställde pizza och jag räkor:

Nu är vi väldigt trötta. Barnen har redan somnat och det gör strax jag med.

Lite vinter

Så kom det lite vinter igen!

I torsdag var vi ute i 2 h och hade kul i vinterlandskapet:

I onsdag hade Rasmus sin första stund i träslöjdsalen med en av fritidsfröknarna. Han tyckte det var jättekul!

Nu har vi gått på Sportlov och alla aktiviteter är inställda. SÅ skönt! Och 9 dagars ledighet har vi framför oss!

Gitarrkurs

Idag började Pontus gitarrkurs som han sett fram emot så länge. Mormor och morfar har betalat kursen och står för skjutsandet då jag hade sagt att vi inte hinner med men Pontus var då smart och berättade för sina morföräldrar som såklart löste det hela..😀

Pontus var jätteglad när han kom hem och visade oss:

Det var det roligaste han hade gjort!

Fotboll, innebandy & Mello

Idag började jag dagen med en morgonpromenad med mamma. Skönt förutom att min onda sena gjorde sig påmind igen. Magnus följde med Rasmus på fotbollscup och tog riktigt fina foton av vår kämpe:

På kvällen var det innebandymatch med -07:orna och båda sönerna var med och var riktigt duktiga. Vinst med 22-1..

Igår var det ju Melodifestivalen på tv och vi hade laddat upp med lyx:

Melodifestivalen

Idag gick Pontus och jag på genrepet av Melodifestivalen vilket Pontus hade önskat sig och fick i julklapp. Det var jättekul!

En kul grej är innan det börjar, att gå omkring i alla sponsormontrar där de är riktigt generösa. Så här glad blir man när man vinner en chokladkaka!

I olw:s stånd fick man prova schlagerkläder:

Pontus hejade på Ace Wilder och hade gjort en egen skylt!

Medan vi var på Mello var Rasmus med Magnus på match i Dingle:

Killarna kom precis hem från Dingle. Väldigt sent så det var en trött Rasmus.