Hemma igen

Det regnade som bara den i natt och det var lite blött i tältet..det skulle vara flera dagar med dåligt väder på Öland så vi packade ihop och begav oss av hemåt istället.
Stannade på Ullared och shoppade loss - jag menar - vi hade ju ändå sparat en del pengar på att inte stanna kvar och campa..🤣
(null)
Nu nyduschade och mellan rena lakan i en riktig säng! En sån lyx!

Vattenland & grillning

Idag har det varit moln och sol om vartannat. Dagen spenderades på vattenlandet på Böda:

På kvällen grillade vi med farbror Mikael. Kyckling och potatissallad - supergott efter en löprunda i skogen på 4 km.
Bröderna Fredriksson:
I natt och imorgon kommer sämre väder in. Det ska bli regn och betydligt lägre temperaturer. Vi kommer därför lämna Öland redan imorgon och bege oss av hemåt.

Järnåldersby & Böda Sand

Började morgonen med en liten jogg på 3,5 km. När jag kom tillbaka hade Magnus kommit långt med att ta ner tält och packa.
Vi åkte till Skäftekärr Järnåldersby där vi var med på guidning. Först var vi inne på ett fossilmuseum:
Håller i en meteorit:
Guidad tur:

På eftermiddagen checkade vi in på Böda Sand. Killarna gav sig direkt ut och letade pant  och tjänade 84:-.  Själv la jag mig en stund ingen vita sanden med en bok.
Kvällsfotboll:
Oväntat besök! Farbror Mikael kom och överraskade:
Nu sitter vi och snackar utanför tältet alla 5 men aj aj aj vad mycket mygg!

Slappardag

Började morgonen med en promenad tillsammans med Pontus. Så vackert!

Blev några timmar på stranden innan vi gav upp då vinden piskade sanden mot oss..peelingkur😉

Magnus och jag tog en promenad efter lunchen. Jag hamnade i majsfältet:
(null)
På eftermiddagen körde vi poolhäng:

Minigolf på kvällen. Ser mysigt ut men ett barn lämnade banorna med 2 hål kvar..inte det barn ni tror..🤣

Camping

Vi åkte i år direkt till Sonjas Camping på Öland, den lugna campingen som vi brukar avsluta med. Tog sin tid att sätta upp tältet, hann bli lite svettig över att vi inte skulle få upp det men skam den som ger sig:
Lite pingis på kvällen:
En underbar dag med grymt väder idag:

Campingen ordnade sandslottstävling och killarna jobbade hårt:

Hyrde cykel på kvällen efter att ha ätit en god pastasallad med kyckling som vi gjorde i köket här som finns att tillgå.

Prisutdelningen av sandslottstävlingen gick fint:
(null)
Sitter nu på poolrestaurangen med en Irish Coffee och lyssnar på trubadur. Magnus med en Norrlands Guld och sönerna i poolen.

De vann hela turneringen!

Vilken glädje igår!
Rasmus lag tog sig genom gruppspelet helt obesegrade och det var dags för slutspel där varje match gällde vinna eller försvinna..
(null)

De kämpade som bara den och var, på riktigt, skitduktiga! De spelar runt så snyggt att de är en fröjd att se.
Badpaus:

Nervositeten, spänningen och glädjen efter varje vunnen match.. De vann hela turneringen! SÅ grymma!

Martin och Magnus - kompisar sedan 1992 med söner:
Med syskonen:
Middag på kvällen:
Fantastiska dagar!
Nu bär det av vidare för camping på Öland!

Ängelholm Outdoor

I måndags åkte vi till Ängelholm och checkade in i ett hus vi hyrt tillsammans med 6 andra familjer. Rasmus och 5 till spelar innebandycup igår och idag.
Här bor vi! Fotboll på kvällarna. Även Pontus är med och spelar:
(null)
Samling i soffa inför starten igår.
Killarna hade 4 gruppspelsmatcher igår och Cannes 11-3, 16-1, 16-3 och 5-3.
De är riktigt duktiga!

Idag har de spelat en match som de vann och om en timme är det sen sista gruppspelsmatchen och i eftermiddag startar slutspelet.

Killarna är nu uppe i huset och tar det lugnt medan jag ligger på stranden. Har precis badat! 👌

Gothia Cup

Igår hade vi biljetter till ainvigningen av Gothia Cup, Rasmus och jag. Efter att killarna varit hos frisören lämnade Magnus av Rasmus på mitt jobb där han väntade på mig 1 h medan jag jobbade färdigt. Rasmus njöt under tiden av karameller och varm choklad från vår kaffemaskin.
Tog bussen in till Heden där det var fullt med aktiviteter som Rasmus provade:
(null)
Lyxade till demtmed middag på italiensk restaurang:
Invigningen var mäktig med mycket musik och Rasmus tyckte det var jättekul att se alla länder som kom in med sina flaggor. Moçambique hade härlig utstyrsel och dansade in, Mongoliet hade en stor pappersdrake med, Danmark hade gjort hela laget till en stor svan.. Ja, mäktigt var det!

Idag cyklade Magnus in med barnen till Gothia Cup (12 km enkel väg) och de var där i flera timmar och gjorde olika aktiviteter. Fick en massa foton till mobilen som var kul att se på mitt i den sista jobbrushen:

3 arbetsdagar kvar till min semester! 👌

Helg på Orust

Det skulle bli en dag med strålande sol idag men blev istället en behaglig molnig dag.
Efter morgonpromenad på 4 km plockade Rasmus och jag blåbär:

Målet var en blåbärspaj och den blev supergod!
(null)

Besök från grannen Sten och hans hund Mia: (null)
På kvällen körde vi ett Pokemonevent alla tre och lagade sedan mat framför tv:n där vi hyrde en film via internet: Draktränarna 3.
Riktigt bra! O mysigt!

Utflykter

Killarna har ju spenderat denna veckan med mina föräldrar och hittat på olika utflykter. I torsdags blev det Varberg och igår Fiskebäckskil och Lysekil:
(null)

Utanför huset där min pappas farmor bodde: (null)
En släkting till min pappa som fått en gata uppkallad efter sig i Fiskebäckskil:
De tog färjan över till Lysekil och Havets hus:

När jag kom ut från jobbet tog killarna och jag ett dopp i havet och åkte sedan till min moster Ulrika med familj på Stocken där vi bjöds på tacoskväll och krabbfiske! En jättevacker kväll!

Imorse åkte sönerna och jag till Uddevalla dör att köpa kläder. Rasmus har vuxit ur sina jeans och Pontus behövde nya simbyxor till vattenpololägret han ska på.
Det var loppis på parkeringen när vi kom!
(null)
Pontus fyndade högtalare och en tröja och Rasmus ett halsband. Sen shoppade vinlista i de vanliga affärerna och killarna var nöjdar vi åkte hem.
Dags att gå ut och springa:

Visst ser det mysigt ut!
Det var det inte. De hade bestämt sig dör att tävla om vem som sprang en mil fortast.. det slutade inte lika trevligt som bilderna ovan..
Kantarellplock:
Pappas fisksoppa på kvällen 👌

Orust

Igår åkte jag direkt ut till landet för att spendera kvällen med mina älskade killar. Rasmus och min mamma hade plockat kantareller så att jag fick en kantarellmacka när jag kom! Så lyxigt!
Killarna och jag åkte sedan till Råssö för ett kvällsdopp. Så kallt men så skönt när man väl kom upp och satt i solen och pratade med killarna som berättade om hur kul de haft det med mormor och morfar på Tanumstrand.

Killarna på landet

Magnus harmynt till England för att kolla Kiss och jag jobbar så killarna är med mina föräldrar på landet just nu.
Igår var de på båtutflykt med Anders och Gus:

Stopp på Gullholmen för glass:
(null)
Idag har killarna varit på loppis och även plockat blåbär:

Härligt när jag får bilder som dessa!

Landet

Åkte ut till landet igår och på vägen stannade vi vid Sibräcka och plockade jordgubbar:

Lunch på Göksäter och sedan middag på landet. På kvällen åkte vi och provade fiskelyckan men fick tyvärr inget napp:

Imorse blev det en morgonpromenad och fånga Pokémon:
(null)

Efter lunch tog mina föräldrar med sig killarna till Tanumstrand för spa, vattenrutschkana, hoppmadrasser och god mat!

Där sover de på hotell i natt lyxlirarna!

Partille Cup

Rasmus har spelat handbollscup denna veckan.
(null)

Jag har jobbat men har åkt in på lunchrasten 2 dagar och sett 2 matcher. Rasmus lag förlorade 3 matcher och vann 2 i gruppspelet och fick därför till B-slutspel. Här vann man imorse mot set andra Kärralaget och sedan vidare till kvartsfinal. Rasmus har visat sig vara en riktigt duktig målvakt och har fått väldigt mycket beröm från lagkompisar, andra föräldrar och tränare vilket gjort honom väldigt glad!

Lite kul mellan matcherna även för Pontus:
Vinst i kvartsfinalen mot Sävehof!
(null)

I semifinalen mötte de ett ryskt lag från Moskva som var betydligt bättre tyvärr och det blev förlust:
Rasmus var väldigt besviken efteråt men jag hoppas det lägger sig så att han bör med sig alla roliga minnen från den här turneringen.