Besök i Alingsås

Idag åkte Pontus och jag till Alingsås och hälsade på min mormor & Jan. Det blev god smörgåstårta!
(null)

Vi hann med en träning för Rasmus på morgonen också. Vår innebandykille:
Mysig kväll med Melodifestivalen!

Skitdag

Jag är så jäkla dålig. Förkylningsblåsor i hela munnen, hosta, värkande bihålor och höger öra.. Äter värktabletter hela tiden för att orka göra nåt och har idag investerat i en gelé man tar på blåsorna samt nässpray..
Vädret är som jag - kasst!
Vi hyrde cyklar idag för att göra något. Ganska mysigt ändå att cykla lugnt och stilla och se sig omkring:

Här bor vi:
(null)

Åt lunch hemma i lägenheten och tog sedan cyklarna till en park i närheten där det blev lite basket och handboll..

Just ätit på hotellrestaurangen och jag går strax o lägger mig..

Aqualand

Igår hade vi äntligen riktigt härligt väder! Vi tog taxi till Aqualand och spenderade dagen här hela deras öppettid 10-17!
En grym dag och killarna åkte allt trots att det inte var uppvärmt vatten!

På kvällen tänkte vi äta på hotellet men de hade bara en svindyr Alla hjärtans dagmeny vilket vi inte ville ha. Tog en taxi till en tapasrestaurang som hotellgubben rekommenderat men den var tyvärr riktigt dålig.
Idag är vädret dåligt igen. Jag är riktigt förkyld också så får se vad denna dag för med sig..

Bränt ansikte i dåligt väder 🤔

Idag har det varit kasst väder hela dagen. Molnigt och kallt. Magnus och Rasmus gick ut och sprang 4 km:
Familjematch i biljard:

Medan familjen låg i lägenheten och kollade mobiler låg jag med kläderna på på solstol med vindskydd runt och läste ut en bok..kyligt och kallt men lyckades med konststycket att ändå bränna ansiktet! Ingen fara men det hettar som en generad tonårings😬...
Redan vid 15:30 tog vi en taxi till ett shoppingcenter där Pontus köpte en tröja och Rasmus ett fotbollskit:
(null)
Åt tidig middag på restaurang:

Promenerade hem och stannade till där vi ville:

Nu sitter vi i hotellrestaurangen och kollar fotboll.

Kylig dag

Idag har det varit molnigt hela dagen och då blir det kallt. Vi promenerade ner 4 km till Maspalomasöknen på förmiddagen. Mäktigt. Killarna tyckte det var superkul med sanddynerna!

Efter att ha hoppat i sanddynerna tog vi en taxi till Arguinigin där killarna och jag bodde för ett par år sedan då vi var här. Fina Amfibeach besökte vi.

Lunch med färska baguetter:
(null)
Pontus tog minsann ett dopp i den iskalla poolen trots att vädret också var kyligt idag! Han är helt otrolig! Jag hade inte gjort det för 10 000:-...
Vi åt middag hemma i lägenheten på kvällen och promenerade sedan ner till parken med spel osv:

Killarna vann en basketboll och var superglada!

Sol 🌞

Vilken skön dag idag med massa sol! SÅ skönt!
Vi började dagen med lite lek med badboll innan solning och bad av framförallt killarna i poolen:

På kvällen promenerade vi till Playa del Ingles och åt på restaurang. Grymt!
(null)

Promenerade hem på kvällen, trötta.
Apollo ringde förut och erbjöd oss 850:- för att inte det fanns på hotellet som stod på hemsidan. Vilket skämt!
En ny ringde sedan upp mig nu på kvällen och nu pratade vi 1700:-.. Jag hade verkligen velat träna mycket på semestern, vi hade inte köpt denna resan om det inte stått att det fanns gym, tennis osv..men, men..bättre än ingenting. Men jag kommer dra det här längre när jag kommer hem.

Gran Canaria

Igår bar det av för att spendera sportlovet på Gran Canaria:
(null)
Killarna hade längtat som bara den efter att få hoppa ner i poolen men det blev en kort stund då poolen var svinkall tyvärr:

Lägenheten vi bor i är jättefin och fräsch och har både kyl, frys och t om tvättmaskin:
Vi bokade detta hotellet för att det på hemsidan stod att det skulle finnas ett gym vilket är viktigt för Magnus och mig. Det stod också att det skulle finnas tennis, squash och minigolf vilket är perfekt. Igår gick vi runt och letade efter detta men hittade ingenstans. Frågade i receptionen och han blev väldigt förvånad över att det stod så på Apollos hemsida eftersom de inte alls har det!
Vi blev SÅ besvikna! Jag har med träningsgrejer och hade planerat träna mycket på semestern. Jag ringde Apollo och sa som det var. Att vi valt detta hotellet pga att ovanstående skulle finnas men det finns ju inte. Ni får hitta en lösning! De ska kolla och återkomma idag.
Pingis och gungor finns kalla fall:

På kvällen igår tog vi en promenad och gick in en sväng på ett nöjesfält/spelhall:
(null)

Får se vad som händer idag ang boendet. Vädret ser sådär ut, det är ganska kallt. Hoppas på sol och värme..

Genrep på Melodifestivalen

Idag var Pontus & jag på genrepet av Melodifestivalen. Roligt med mycket galej innan det börjar!
(null)

Kort taget på Pontus från våra sittplatser:
Vi:
Jag tycker det var flera bra trallvänliga låtar. Pontus favoriter var Samir & Viktor och min favorit var en tjej från Polen..lite trist dock att det inte bara är svenskar som tävlar i svenska Mello..
Packat det sista, klockan ringer kl 06.
Sen drar vi till Landvetter flygplats och vidare mot Gran Canaria! Längtar massor, har haft en riktigt tuff höst/vinter på jobbet så det ska bli skönt att släppa det för en vecka.

Vattenpolo & innebandy

På torsdagar har Pontus vattenpoloträning och jag var med och kikade. Det är en tuff sport att trampa vatten hela tiden!
(null)
Igår var jag med Rasmus på innebandyträning på morgonen:
På kvällen var jag på 50-års fest för en vän och fd kollega. Det var jättekul att träffa flera gamla kollegor och supergod buffémat!
Imorse var det vsttenpoloträning för Pontus igen och på söndagar har de mer fokus på simning och vattenövningar än vattenpolo. Magnus var med och tog denna fina bild:
(null)
Kollat Magnus innebandymatch idag på eftermiddagen. En spännande match som Magnus lag till sist vann med 9-8.
Rasmus hänger i linserna medan hand pappa duschar:
Nu är det bara en arbetsvecka kvar innan det är dags för sportlov och en vecka på Gran Canaria för hela familjen! Längtar!
Ska bara klara av arbetsveckan först vilken inkluderar 2 utbildningsdagar i Stockholm.