Universeum & Pinchos med Vänner

Började dagen med match för Rasmus. Under hans samling gick vi en promenad o Pontus blev så fin på ett foto därifrån:
(null)
Efter att ha legat under med 3-0 hämtade laget upp detta och en spännande match slutade 5-5 vilket kändes som en seger:
Vid 14 träffade vi min barndomskompis Sara, hennes son Anastasios, hans pappa Ioannis och Saras mamma Kajsa. Vi blev bjudna på Universeum som kalas för att A fyllt år.
Eftersom Sara med familj bor på Cypern ses vi sällan så det var SÅ kul! Killarna hade inte setts sedan i juni så det blev många kramar:

Lyssnar när de berättar om hajar:

Killarna provade VR:
Efteråt åt vi middag på Pinchos:

Jättegod mat och en jättelyckad söndag!

Morgonskidåkning & Nu hemma

Gick upp tidigt för att hinna packa ur, äta frukost och städa allt och ändå hinna ut i backen till 09. Pontus är stark och bar upp ALL packning till bilen medan jag städade.
Vi åkte skidor till 11 och det var mycket bra skidåkning idag. Underlaget var toppen och set gjorde ingenting att det var väldigt lite folk i backarna!

Det tog sin tid att köra hem och jag är trött men killarna klagade inte en gång i bilen!
Godnatt!

Hårda backar & dimma

Inte bästa skiddagen idag tyvärr.
Vi var på plats när liftarna öppnade. Här åker vi ner från vår stuga till liften ca 20 meter..
Dimmigt..

Det var hårda backar och så dimmigt högre upp vilket gjorde att vi fick hålla oss längre ner i backarna. Här i skogen:
Pontus flyger:
Jag:

Nu kollar vi på Melodifestivalen i stugan och har ätit godis så jag mår illa..🙈

Mer Skidåkning

(null)

Dag 2 i skidbacken och vi började åka redan 08:30.
Pontus och jag:
Rasmus hade tappat en del av sin teknik från förra året och fick inte riktigt till det vilket gjorde att vi investerade vi=hans mormor och morfar) i en privatlektion på 1,5 timme.
Laddade upp med våffellunch först och varm choklad:
(null)
Dags! Rasmus såg fram emot detta:
O vilken bra investering det blev! Det var en helt ny Rasmus vi fick tillbaka! Från att detta året varit rädd för röda backar kunde vi resten av dagen åka både röda och svarta backar lätt vilket var riktigt kul för oss alla!

Pontus:
(null)
Fick världens finaste foto på Pontus på kvällen:
Nu har vi fredagsmys. Kollar på Talang med chips som tilltugg.

Stöten Sälen & Alla Hjärtans Dag

Vi gick upp tidigt imorse efter en, helt ärligt, jättetuff natt där ene sonen tyckte det var obehagligt att sova borta och var vaken nästan heeela natten vilket såklart gjorde att inte heller jag fick mycket sömn..men vi kom fram i bra tid:
(null)
Samme underbare son överraskade mig ochRasmus  imorse med en låda han pusslat ihop hemma och smugglat med sig i bagaget genom att vira in i en tröja. I fanns godishjärtan och varsin röd klubba. SÅ fin Pontus som planerar och tänker ut för andras skull ❤️..

De 40 minutrarna man lägger på att prova ut och hyra skidor till barnen kan vara det värsta som finns. Hur mycket kan man svettas på denna stund? 🤣🤣
Äntligen ut i backarna och vi fick åkt mycket skidor idag! I backarna vid 10. Tyvärr har det blåst väldigt mycket idag så sittliften till toppen var avstängd och det blåste mycket och var isigt högt upp. Men bättre längre ner och vi är nöjda med dagen:

Rasmus blir jättearg när han ramlar..ni skulle höra honom🤣🙈
(null)
Vi hade hoppats få nyckeln till stugan tidigt men vid 12:30 var den inte klar när vi gick och frågade så vi köpte dyr buffé på Brasseriet och precis när vi satt oss fick vi ett sms om att stugan var klar..haha..ödets ironi.
Men gott var det!
Här är ena sidan av vår stuga:
Det blev lite kvällsåkning till 17:30 då några av liftarna var öppna längre:

Här är andra sidan av vår stuga, killarna i fönstret:
Avslutar en slalomdag med middag med storslalom på tv:
(null)
Nu hoppas jag att min kropp rättar till sig över natten. Rätt säker på att det ligger rätt mycket fel i ryggen just nu..

På väg till fjällen

Jag har tagit semester 3 dagar nu när killarna har sportlov och idag påbörjade vi vår resa till fjällen där vi ska vara torsdag till söndag.
Jag åker ensam med killarna och vi stannar i Malung i natt och sover så är det inte långt kvar imorgonbitti och vi kan åka skidor hela dagen imorgon.
Killarna skötte sig exemplariskt på vägen hit och när vi kom fram ville de leka i de stora snöhögarna:

Åt god middag på hotellet på kvällen:
(null)

Nu ligger vi och slappar. Hoppas vi somnar tidigt då vi ska upp tidigt imorgon.

Mello & Handboll

Rasmus har varit hemma från skolan onsdag-fredag förkyld. Hoppas inte vi andra får hans förkylning lagom till fjällen..
Igår tränade jag på morgonen och på eftermiddagen kollade vi när Magnus spelade match och gjorde 5 mål!
På kvällen blev det en god rätt med torskrygg, Melodifestivalen och mys i soffan:
(null)
Idag har jag handlat en del som behövde handlas inför Sälenresan.
På eftermiddagen hade Rasmus handbollsmatch som blev ruskigt spännande och slutade 14-13 till Kärra och killarna blev så himla glada när slutsignalen ljöd:
Rasmus spelade idag sin andra match någonsin och var så glad för att han fått göra sitt första mål!
Tackar för matchen efteråt:

Melodifestivalen

Igår var killarna och jag på genrepet för Melodifestivalen. Grymt kul! Vi hade superbra platser och det var en massa jippon av sponsorer innan och Pontus gick hem med en stjärnvinst!

Vilka platser vi hade!! 👌
En grym kväll!
Idag har Rasmus haft klasshandboll. Alla klass 3 i Kärra i en turnering:
(null)

Rasmus klass åkte ut i semifinal men de hade haft kul!