Sommarlovet nu slut

Jag har fyllt år, 44 år..
Uppvaktades på morgonen av mina tre killar med sång, presenter och frukost på sängen. Efter det åkte Magnus och Rasmus till Falun där Magnus skulle göra innebandyreportage:
(null)
Lycklig Rasmus ringde hem på kvällen och berättade att han fått Ramus Enströms matchtröja! Mäktigt!
Pontus och jag tog cykeln in till stan och firade min dag med god mat på restaurang med mina föräldrar:

Onsdag till torsdag förra veckan tog mamma och pappa med sig killarna 2 dagar på camping i Strömstad. Lyckade dagar med fint väder och bad i både hav och pool. Fått fina foton:

Häromkvällen åkte vi och badade efter jobbet med kompisar:

I fredags kom min mormor och Jan för att fira att jag fyllt år. God tårta och mysig stund!
(null)

Jag fick en påse fylld med kex och ostar från Falköpings Ost vilket var helt fantastiskt gott!
I lördag var det en stor dag! Killarna skulle äntligen få ett husdjur! Hamstern som killarna döpte till Logan fick följa med oss hem:

Efter 2 dagar i lugn och ro fick Logan komma ut:
(null)

I söndags blev det härligt bad i Kungälv på kvällen:

Idag tog jag en spontan semesterdag eftersom det var killarnas sista sommarlovsdag och fint väder. Vi cyklade in till stan:

Vi tog en tur med Paddan:

Till lunch stannade vi vid en grekisk vagn där de sålde gyros i pitabröd - så gott!
(null)
Avslutade vår tripp i stan med minigolf och sedan shopping av nya skor till
pontus som växer så det knakar. Sa jag att han nu har över 40 i skostorlek?! Och att han börjar högstadiet imorgon?? Vad händer..

Fantastiska dagar på Orust

Rasmus och jag har haft några riktigt fina dagar på Orust. Rasmus var först själv med mormor och morfar i två dagar innan jag kom ut. Han hjälpte till med trädgårdsarbete:
(null)

Min mamma, Rasmus och jag plockade svamp, björnbär och blåbär. Det fick bli björnbärssylt och blåbärspaj:
Härlig dag på Råssö i fredags. Sol, bad och krabbfiske:
Mys med Missan:
(null)
På kvällen åkte vi till Nösund för kvällsdopp:

Lördagen spenderade Rasmus och jag vid badplatsen i Nösund med nedkörts nybakade bullar, sol och en massa hopp för Rasmus:

På kvällen åkte vi tillbaka till Nösund och träffade våra kompisar från Karlstad som har hus i Nösund. Barnen spelade badminton innan det blev kvällsbad för oss alla:

Vi satt och pratade långt efter att solen gått ner medan barnen lekte.
Idag började Rasmus och jag i Nösund men det var så mycket folk att vi lämnade och åkte till Mollösund för att ta en glass. Vi tog en promenad och utforskade lite:
(null)

Badplatsen hade ett hopptorn som Rasmus ville prova så vi fick till bilen för att hämta våra badkläder. Beställde en pizza:

Rasmus hoppar från 5:an:
Magnus och Pontus har varit hemma. Pontus sov över hos en kompis en dag och igår cyklade de båda ända till Näsets badplats, 25 km enkel väg!

Just det.. i onsdags var vi ju och kollade på Pontus vattenpoloträning i Delsjön:
(null)

Nu är min semester slut och imorgon börjar jag jobba.

Sommar i Dalsland

Vi har så fina dagar och kvällar här i Dalsland. Solen sken ordentligt häromdagen och killarna tog fyrhjulingen (Magnus åkte med Pontus dit och med Rasmus hem) till Sikhall och det blev bad:

Plockat en massa kantareller har vi gjort, speciellt Rasmus och jag:
(null)

Häromkvällen när vi skulle ta en kvällspromenad föreslog Mikael att vi skulle prova hans rullstolscykel. Det blev lyckat!

Vingar spelat kort nästan varje kväll, så mysigt!
Morgonpromenad med Pontus:
(null)
Igår var vädret inte lika soligt men ändå helt okej att vara utomhus. Vi bokade 1 h padel på en camping i Vänersborg:

Det fanns även en del annat att göra på campingen:

Efter besöket på campingen Ursand åkte vi in till Vänersborg och lyxade till det och åt på restaurang:

Allting ordnar sig!
Idag har vi haft ännu en mysig dag men riktigt fint väder! Vi tog en tur till Sunnanå Hamn, promenerade omkring bland sjöbodar och satte oss för en god glass:

Middag på altanen, grillat. Pontus med tallriken fylld av mat som även skall ätas av oss andra förstås.
(null)
På kvällen fick Rasmus och jag och plockade hallon medan de andra fixade en eldpelares vid Mikaels hus. Jag kom på idén att göra pinnbröd. Jag gjorde deg och killarna täljde pinnar. Vi bakade pinnbröd över elden och den blev en sommarkväll jag tar med mig och sparar med glädje: