Regnig natt

Några danskar som bor i närheten på campingen höll oss vakna med fest och stoj till klockan 03. Då kom en kraftig regnskur, det kom 10 mm på en halvtimme. Kändes okej i innertältetbdär vi låg och sov men imorse när vi vaknade upptäckte vi att nästan alla kläder blivit genomblöta. Det blev en morgon i tvättstugan..
Vid 10 tog jag med killarna till campingens vattenland eftersom det ändå var en ganska molnig dag, dock varmt.
Killarna hade kul!

Rasmus har börjat extraknäcka genom att samla pantflaskor på campingen:
(null)
Nu har vi lagt in alla kläder i bilen ifall det kommer mer regn..man lär sig av sina misstag😬

Böda Sand

Idag bytte vi camping och checkade in på Böda Sand i norra Öland. Här är betydligt dyrare men det finns allt! O otroligt vackert!
Vi fick en plats 150 m från vattnet.
På väg till stranden:
(null)

Ett oväder på gång men vi fick kanske 20 regndroppar på oss - det var allt!
Sedan fint igen:
Pontus och hans nye kompis:
(null)
After Beach med härlig musik och go glass:

Pingisturne för familjen:

Killarna provar VR:

Hyrt cykel:

En toppendag bortsett från att larmet gick hemma hos oss och min stackars pappa fick åka från Orust för att kolla..

Borgholm

Fin kille imorse på väg till toaletten. Brunbränd och barfota..
(null)

Lite jogging för Pontus och mig:
Efter 1 km kom spöregnet!
Det vräkte ner på oss!
(null)

Solen kom fram igen efter bara en timme. Och det blev jättevarmt! Var nere vid havet och badade och killarna kastade macka:
På eftermiddagen åkte vi in till Kapelluddens camping där de har gratis utomhusbad:

De hade även ett inomhus badhus som stängde 40 min efter att vi kikade in så kollarna fick gå in för 25:- st då det var sånlite tid kvar. Inga foton därifrån eftersom det är fotoförbud men det blick mycket hopp från trampolin och vattenrutschkana.
Kvällen spenderade vi i Borgholm och åt gott på restaurang och strosade omkring:

Kvällsfotboll för killarna som vanligt medan Magnus och jag gick en promenad:

Klinta Camping

Pontus och jag började med en morgonjogg. Det var varmt men vackert och Pontus dog nästan av trötthet..
Bad såklart!

På eftermiddagen åkte vi in till Borgholm där vi kikade in till mina kollegor på Dina Försäkringar. Vi strosade runt och Rasmus köpte 2 nya fotbollströjor. En med Ronaldos Juventus och den här:
(null)

Min kollega hade tipsat om ett glasställe där de sålde på lösvikt. Vi gick dit och tog det vi valde ha och satte i halsen när vi köpt glass för nästan 400:-!

Kärleksbild efter glassintag:
Kvällsfotboll för båda killarna:

En fin dag!

Semester!

Min första semesterdag och vi packade ihop campinggrejer och drog till Öland.
Svettigt att sätta upp vårt nyinköpta tält i 31 graders hetta..
(null)
Vi börjar på Klinta Camping nära Borgholm.
Fin strand:

Lyxmiddag med spaghetti med tomatsås:
Kvällsfotboll:

Pontus badade i solnedgången:

Ängelholms Innebandycup

Igår morse åkte Magnus och Rasmus iväg på innebandycup i Ängelholm. Det var Magnus kompis Martin som dragit ihop ett lag med sin son och lite kompisar till honom.
(null)
Jag jobbade ju och Pontus var på landet med morfar. Men Rasmus har haft 2 toppendagar med mycket innebandy och skoj med nya kompisar. Varmt med 31 grader att spela utomhus dock..

De bodde på vandrarhem och sov i stugor tillsammans..
Det blev både vinster och förluster. Hela laget bestod av killar födda -09 men de spelade i klassen -08 och mötte alltså killar som var ett år äldre. De vann åttondelsfinalen men åkte sedan ut i kvartsfinalen.
Idag jobbade äntligen jag min sista dag och har nu 3 veckors ledighet att se fram emot!

Hos Kajsa

Vi vaknade upp i Dalsland även idag och Magnus och jag började morgonen med en 5 km promenad medan killarna spelade FIFA på tv-spel. Packade ihop och städade och åkte sedan till min barndomskompis Saras mamma Kajsa som inte bor mer än 2 mil från Mikaels landställe.
Kajsa bor så mysigt i en omgjord gammal skola med höns och en fantastisk trädgård. Små utrymmen såsom jordkällare och vindsvrår som Pontus älskar.

Framförallt Rasmus var väldigt intresserad av hönsen och ställde många frågor. Han fick hjälpa till att plocka ägg inne hos hönsen och fick sedan med sig en egen påse ägg hem dom han höll i hela vägen hem..

Vi blev bjudna på så god lunch och efterrätt och Pontid blev lika förtjust som jag alltid varit i Kajsas egenbakade bröd.
(null)

Pontus ville ha receptet på Kajsas bröd och vi fick med oss en burk surdeg hem som ska användas. Kul!

Dalsland

Igår, efter jobbet, åkte jag till Dalsland där Magnus och barnen varit sedan några dagar tillbaka. Vi tog fyrhjulningar ner till sjön för att åka lite båt på kvällen:
(null)

Det är så vackert nere vid vattnet!

Det blev en mysig båttur:

Imorse tog vi fyrhjulningarna ner till sjön igen. Jag fick skjuts av Rasmus som körde så lugnt och försiktigt vilket jag bett om;
(null)
Vi sov förresten i vårt nya tält inatt! Träning inför min semester. Kallt på kvällen och varmt och ljust på morgonen..😬

Efter lunch åkte vi till Brålanda för att handla och sedan till Sikhall för lite bad i Vänern men jösses vad kallt det blåste..
På vägen hem körde vi förbi ett ställe där de sålde ägg vilket vi köpte:
(null)

Grillning på kvällen, lite fotboll och sedan såg vi en film som vi köpt på loppis idag.

Killarna i Dalsland

Igår åkte Magnus och barnen till Dalsland och till Mikaels (Magnus bror) stuga.
Killarna älskar detta framförallt för att farbror Mikael har en del motordrivna fordon som killarna får köra!

Lite bad har det också blivit:
(null)
Själv åkte jag till Ullared idag efter jobbet och badade nästan jag med för när jag kom ut efter 2,5 h i butiken spöregnade det och verkade ha gjort ett tag..

Getskär & Åskoväder

Idag åkte killarna ut till Getskär och badade och spelade beachvolleyboll. Jag låter bilderna tala för sig själva:

När jag kom hem efter jobbet grillade vi och tog sedan ett dopp i poolen med puss:
(null)
Grabbarna och jag gick sedan på Pokemonjakt innan ett oväder bröt ut med åska och blixtrar.

Vi drog ut alla sladdar och satt och åt kvällsmat med massa levande ljus.
Mysigt!

Söndagslugn

Idag har vi haft en lugn dag. Vädret den här helgen har varit svalare och inget härligt badväder. Har inte gjort något faktiskt efter alla soliga dagar.
Familjen började dagen med en promenad på 4,5 km efter frukost:

Vi hittade ett körsbärsträd med söta goda bär!
(null)

Efter lunch åkte barnen och jag till Henån och spelade Pokémon. Sedan VM-finalen i fotboll såklart.
Åkte hem på kvällen och imorgon början min sista hela vecks innan semestern. Efter den jobbar jag bara 3 dagar i veckan efter..längtar!
Jo, jag tog ett festligt kort på alla killarna idag!
Exakt på dagen 8 år emellan:
(null)
Det händer en hel del på 8 år!

Skattjakt & Landet

Jag åkte ut till landet igår medan killarna stannade hemma för att vara med på en skattjakt som anordnades i Kärra idag av en eldsjäl tillsammans med Ica som sponsor.
20 nycklar var gömda runt om i Kärra och kl 13 kom svårigenkänliga foton ut på platserna där de låg. Massor av folk i Kärra var ute och letade. Det var inget foto som för oss var självklart var det kunde vara (jag hjälpte till från landet genom att kolla på bilderna).. nyckel efter nyckel hittades och när det bara var 3 kvar kom äntligen besked från killarna som var superglada över att ha hittat en!
(null)
Vinsten var presentkort på 200:- på Ica och killarna gick direkt och köpte glass!
På eftermiddagen kom de ut hit till mig på Orust. Pontus och jag åkte och köpte ägg hos äggtanten:
Han är så fin vår Pontus!
Det blev en kvällspromenad för Pontus, Rasmus och mig:

En fin dag!
Igår när jag jobbade fick jag detta foto som Pontus tagit på sin pappa och bror vid havet:
(null)
Jag läste en bok ända till midnatt igår så nu är jag riktigt trött..

Magnus hemma igen

SÅ trött så det blir ett kort inlägg. Mycket på jobbet och sedan bil ut till Orust. Åkte till Nösund för fiske och bad:

Idag vågade även Rasmus hoppa från trampolin:
(null)
Kom precis hem efter att ha hämtat Magnus på flygplatsen. Killarna var också med och var så glada att pappa kom hem.

Underbar dag!

Det går an att jobba när man får eftermiddagar/kvällar som den här!
Idag, medan jag var på kontoret, tog pappa med sig sina barnbarn till Havstens Camping där de spenderade x antal timmar med att åka vattenrutschkana:
(null)
På eftermiddagen, när jag kommit ut till Orust, åkte vi till Nösund och spenderade 3,5 här med min barndomskompis Anna och hennes söner.
Hugo & Rasmus:

Hampus och Pontus hoppade massor.
Pontus:
Även Hampus och Pontus tog en sväng med båten;

De yngre killarna busar och kastar sjögräs på de stora:
Trötta killar på väg hem:
(null)
Även Anna och jag tog ett kvällsdopp. Vilken kväll alltså! Sånt här går inte att köpas för pengar, det är magi.
Just det..jag hade köpt med mig såpbubblor:

Coolt stora bubblor!
Imorgon kväll kommer Magnus hem efter sin resa till Spanien och Portugal där han sett på Kiss.

Killarna hemma!

Imorse cyklade killarna till tågstationen för att åka hem igen:
(null)
Mitt goa gäng kom ut till mig på landet:

Vi åt lunch och sedan åkte killarna och jag till Nösund för att bada. På vägen var det loppis med hopptorn:
Fantastiskt vid havet:
(null)

Pontus är så modig och hoppar och dyker:

Min barndomskompis Anna och hennes barn var vid sin stuga och killarna spelade fotboll, lekte och sedan gick vi och badade igen tillsammans:

På kvällen grillade vi och åt gott!

Cykelsemester

Idag tog barnen och mina föräldrar sina cyklar på tåget ner till Falkenberg. De cyklade sedan 4,5 mil till Varberg med olika stopp för mat och loppis..

Den här bilden gillade jag!
(null)
De har checkat in på ett spa-hotell och killarna har njutit och vilat sina rumpor som de hade ont i på slutet av cyklingen.
4,5 mil! Jag är SÅ imponerad!
Själv är jag kattvakt på landet och Magnus har åkt till Barcelona för att kolla på Kiss.

Military Fitness

Pontus har börjat träna Military fitness tillsammans med Magnus. Han är grymt duktig och sliter på bra trots att det är tufft!

Grymme Pontus!

Bohus Fästning & Vinst för Sverige ⚽️🇸🇪

Medan jag jobbade cyklade killarna idag på en utflykt till Bohus Fästning där det var föreläsning och mycket prova på!

Sverige spelade match mot Schweiz vid 16 och jag hann hem tills dess. Lyxade till det:
(null)
Sverige vann och är nu klara för kvartsfinal!
Vi åkte in till stan för att känna glädjen med många andra:

Tjoho! ⚽️🇸🇪

Ny Cykel

Pontus fick idag en ny cykel och blev superlycklig! Passar bra då båda killarna nu vuxit ute dina så Rasmus tar över Pontus gamla och blev också glad!
(null)
På fredag morgon åker killarna på 3 dagars cykelsemester med mina föräldrar. Killarna har idag provat cyklarna här hemma och cyklat över 1 mil! Nöjda!

Solig Söndag

Ännu en dag med fantastiskt väder. Vilken sommar alltså!
Min mamma, Pontus och jag började med vår morgonpromenad på 4,6 km:
(null)
Det blev sedan en tur till Rossö där i alla fall Pontus och jag badade och Rasmus fiskade krabbor:

Vi åkte till en loppis på eftermiddagen:
En söndagsdrink med maken som utsikt är inte fel:
(null)
Det enda dåliga med den här helgen är att den nu är slut och att det är jobbdsg igen imorgon. Glad och tacksam dock att mina killar har ett långt sommarlov!