Fylld helg!

I natt vaknade jag av att Rasmus grät. Jag lyfte upp honom och kände på en gång att han hade feber. 38,7 och det blev en Panodil supp. Magnus stannade hemma med Rasmus men Pontus och jag kände att vi ville hitta på något. Det blev Äventyrsbadet i Lerum. En lyckoträff!


Jag vet inte hur många gånger vi åkte vattenrutschkana idag. Det fanns en lättare med ett avslut där man inte åkte ner i någon pool utan den kanade liksom bara ut och så fick man ställa sig upp och gå ner. Den åkte Pontus själv en gång så att jag kunde få bilder..

Det fanns även en värre rutschkana som gick riktigt snabbt och som Pontus och jag åkte massor av gånger. Vi hade så himla roligt! En gång i trappen på väg upp till kanan vände sig Pontus mot mig, strålande av glädje i ansiktet, och sa "Mamma, jag gillar dig!" Stunder som dessa kan man leva på i evigheter!

Vi åt lunch inne på badet också. Pontus valde korv, potatismos och äppeljuice:


Sen snodde han några av mina pommesfrites..


Helgen har varit bra! I fredags var vi lediga, Pontus, Rasmus och jag. Vi åkte till Alingsås och hälsade på min mormor och Jan. Pontus hjälper till att plocka fram fika:


Om man lyssnar riktigt noga kan man höra havet susa i snäckan berättade min mormor:


Jan hade samlat poäng på en bensinmack och fått ihop till en riktig läderkula. Den fick killarna och ska tas med till landet och spelas med i sommar. Den blev väldigt populär och killarna fajtades om den en bra stund..


När Rasmus somnat och det var kväll hittade jag Pontus och fotbollen tillsammans i soffan:


Igår var vi hembjudna till våra vänner Åse, Henrik och Kasper. Vi bjöds på god mat, efterrätt och tilltugg till Melodifestivalen. Pontus och Kasper hade så skoj tillsammans och jag blev alldeles rörd av att se våra söner leka ihop. Nu hoppas jag bara att Rasmus inte smittat någon av de vi besökt i helgen..

Förresten har jag köpt Pontus första dataspel. En kollega berättade att hennes son som är lika gammal spelade massor så nu har jag hittat två pedagogiska spel. Detta handlar om olika djur som ger uppdrag. Här säger hunden att "jag vill ha 3 gula ballonger". Pontus ska då välja den knippen med rätt antal i. Det tyckte han var lätt som en plätt, men desto svårare var det att dra med musen för att peka på rätt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0