VårVinterVår?

Oj, oj, oj.. Ännu en vecka har passerat och inte ett inlägg från mig sedan förra helgen.. Ingen bra tendens! Här kommer lite foton från veckan som gått. Magnus tog foton på förskolan i tisdags när han hämtade upp pojkarna efter jobbet. Rasmus:


Pontus på väg från förskolan:


I fredags fick sig Pontus en överraskning när jag hämtade på förskolan. Min lillebror är hemma från Sundsvall över helgen och följde med. Vi fick syn på Pontus i fönstret och knackade. Han vände sig om och roppade "Mamma! och Axel!" och blev kanonglad. Han sprang ut och mötte oss och vi fick varsin stor kram. Rasmus verkade inte ha glömt bort sin morbor heller under de 3 månader som gått utan lät sig både bäras och hållas i handen på vägen hem:


I lördags var det vår i luften igen! Det har ju varit lite varannandagsväder ett tag nu. Vår ena dagen och vinter andra.. Nä, jag tycker att det är dax för Herr Vinter att vika hädan för Fru Vår! Vi var på lekplatsen och lekte i det härliga vädret. Det är väldigt roligt att gunga på mig eller Magnus tycker båda killarna. Så det är bara att leka pajas och hoppas att det inte är några andra vuxna ute.. ;-) Här får Magnus gungan på rumpan till Pontus stora glädje:


Man kan till och med gräva i sanden nu! Man har ju inte ens sett den på ett halvår.. Vi byggde sandslott:


Traktorn vi fått av grannen var med ute. Rasmus tog en runda för första gången men behövde lite puttningshjälp:
 

Gissa varför den här buspricken ser så glad ut? Jo, han har just sagt att "Nu kommer jag och kör på dig, mamma!"


Igår kväll hade vi Axel och mina föräldrar på middag. Det är mysigt när vi är allihopa! De åkte till landet sent på kvällen och tog med sig Pontus spontant. Pontus och Axel har delat rum i natt och Axel berättade att Pontus mitt i natten vaknat och sagt: "Axel! Jag brukar vara vaken på natten!" -Det brukar jag också, hade Axel svarat och sedan hade de somnat om. Det tyckte jag var sött.
Sött var också Rasmus beteende i morse där han förvånat gick runt och letade efter sin storebror. Jag berättade att han var med mormor och morfar men det köpte han inte. Han skakade på huvudet och gick in i Pontus rum och lyfte på täcket i sängen.. Ingen Pontus!
Vi väntar fortfarande på tid på Lundby sjukhus (öron näsa hals)för utredning av Rasmus. Men nu har han varit ännu mer snorig och rasslig i andning och när han sover ett tag att jag tog honom till läkaren idag. De tog blodprov och han har ingenting. Däremot har han mycket slem i luftrören och har fått medicin för det. Imorgon ska jag ringa och kolla hur långt remissen har kommit.. Håll tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0