Bakslag

I morse hade jag en läkartid inbokad på Barnmorskegruppen. Tanken var att läkaren skulle kika på om han eventuellt kunde ge en rekommendation för igångsättning av förlossningen med tanke på mina ryggsmärtor. För att kunna göra en igångsättning krävs att livmodertappen är mogen, annars kan man inte öppna sig.. Läkaren undersökte mig med ultraljud som mätte osv. Det visade sig att de mått barnmorskan på Östra uppskattade i onsdags inte riktigt stämde.. Eller inte alls! Livmodertappen var inte ett dugg mogen/mjuk utan fast och det var 4,5 cm kvar.. Känns som om man går ett steg fram och sedan halkar två bakåt. Jag fick en ny tid inbokad nästa fredag (den 18:e) då han ska kolla igen om det hänt något.. SÅ segt! :-(

Positivt var att han tittade på bebisen med ultraljudet och tog mått på huvud, mage och och kom fram till att vår bebis är jättefin och normalstor. Väger idag mellan 3,5 - 4 kg.

Så.. det blir ingen bebis på ett tag.. Idag ska jag och Pontus på banangympan igen. Pontus ser fam emot det och pratade om det i morse, så kul att göra saker han gillar! Igår var jag och Pontus själva hela kvällen då Pontus jobbade sent. Vi var på lekplatsen, åt middag och gick sedan ut igen för att sparka lite fotboll:



In action.. Just gjort en straffspark:



Igår kom min pappa förbi spontant och lämnade en extern hårddisk i present till oss! Jag har länge haft ångest över att vi har alla våra foton sårbart endast på vår dator men det har inte funnits något utrymme i ekonomin att investera i en extern hårddisk.. Men mina föräldrar är bäst: De vet precis hur man lättar mitt hjärta! Höll på att börja lipa.. Sen menar jag inte att det alltid krävs en dyr present för att de ska få mig att må himla bra.. bara vetskapen om att de alltid finns där för oss, att de har fått ställa in flera egna resor de senaste veckorna ifall bebisen skulle komma och att de mer än gärna avlastar oss med allt från teknisk hjälp i hemmet till att ta oss med på restaurang. Vi är så lyckligt lottade!

Hittade den här videon, jag tycker att killarna gör låten fantastiskt! SÅ vacker sång och vilka bra röster.. Lyssna och njut..
http://www.youtube.com/watch?v=Qt2FWAbXinY


Kommentarer
Postat av: Lollo

Då kommer bebisen säkert ikväll, bara för att överraska!

2009-09-11 @ 12:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0