Lördag på Liseberg

Vi vaknade till underbart väder i morse! Eller i alla fall jag.. för när jag gick upp var klockan över 9 och killarna hade varit uppe i 2 timmar.. Oj, vad gott det är med sovmorgon!

Vi bestämde oss för att åka till Liseberg och spendera dagen. Kom dit när det öppnade vid 11 tillsammans med många, många andra.. Det var så himla kul att se Pontus! Han älskade allt från kaninerna till karusellerna - det var svårt att få honom från alla de olika grejerna vidare tll nästa.. Här på farfars bilar med sin far.. "Meja, meja!!" ropade Pontus när resan var slut..




Pontus var tokglad i kaninerna.. helt oblyg gick han fram och krävde kramar och ville ta på kaninerna.. Så härligt att se!



Den här karusellen gillade jag för den var gratis!! Pontus tyckte det var speciellt kul när vi fick syn på Magnus varv efter varv..



Här åker jag och Pontus kaninresan.. Själv har man ju aldrig åkt den tidigare eftersom den nog bara funnits i 8 år och det inte är en av de attraktioner jag valt innan jag blev mamma.. ;-)



Jag trodde faktiskt inte att det fanns så många olika attraktioner som Pontus skulle kunna åka så jag blev positivt överraskad. Här sitter kilarna i en trumma som åker upp och ner samtidigt som den snurrar runt.. Lite väl magstark för Magnus kanske.. ;-)



Vi avslutade besöket med glass och Sagoslottet.. Vad mysigt Sagoslottet är egentligen! Fast det här var enda gången Pontus blev lite skeptisk.. Han var lite ängslig när vi åkte inne i mörkret bland alla dockorna, men det hördes ändå ett "meja, meja!" när vi klev ur båten.. :-)

På vägen stannade vi till och spelade 2 gånger på leksakshjulet.. Pontus var jätteupprörd när vi skulle gå därifrån utan den rosa dockvagnen som stod på översta hyllan. Jag var tvungen att dra den här: "Det är inte våran dockvagn Pontus, ser du killen där.. (tonåringen som snurrade hjulet).. det är hans dockvagn och han skulle ju bli jätteledsen om vi tog den med oss!" Pontus nöjde sig med den förklaringen och vi lämnade en generad tonårskille bakom oss.. Sånt man får ta när man söker sommarjobb på Liseberg! ;-)

Pontus somnade på en gång i bilen på väg hem. Det var bara att lyfta ur honom när vi kom fram och lägga över honom i sängen.. Jag och Magnus var även vi helt slut och hela familjen sov i nästan 2 timmar! Efter att vi vaknat mumsade vi i oss potatis och köttbullar som blev över från gårdagen och gick sedan ut på en långpromenad som vi avslutade på lekplatsen på vår härliga gård!

Just nu är Eurovision Song Contest på i bakgrunden.. undrar om man är vaken när resultatet är klart??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0