Sysslingträff!

Idag åkte jag och Pontus till Öppna Förskolan i Härlanda Kyrka där vi träffade mina tjejkompisar och Pontus grabbkompisar. Förutom kompisarna Otto och Kasper dök även sysslingen Benjamin upp vilket var riktigt kul!
Det var lite svårt att få till ett foto där de båda satt brevid varandra.. Benjamin tyckte det var spännande med kameran och genom den kunde jag se honom närma mig med snabb fart.. Det slutade i det här fotot:



Jag är inte riktigt van vid det här med kyrkan så på sångstundens inledande sånger hängde jag inte med alls.. Men sen kom de gamla klassikerna och jag och Pontus kunde hänga med!!



Efter matintag skulle vi leka lite bland leksakerna.. Man kunde knappt höra varandra för en av de andra mammorna som hade en 4-årig pojke var helt galen.. Med hög röst lät hon oss alla förstå att hon lekte tjuv och polis med sin son.. Stod och gapade: "Har någon sett tjuven?? Han har tagit en diamant!!" Sen sprang hon omkring i lokalen och jagade
diamanttjuven.. Det gällde att hålla sig undan så man inte blev trampad på..

Magnus är iväg i Varberg ikväll och bevakar Varberg-AIK.. (Innebandy såklart) men vi fick sällskap i alla fall! Pontus morföräldrar var här en bra stund och förgyllde tillvaron.

Kommentarer
Postat av: Anneli

var det inte idag du funderade på att sticka ner till ullared? söta var sysslingarna iaf! Hur gammal är Benjamin?

2008-10-20 @ 21:39:54
URL: http://annelioandreas.blogg.se/
Postat av: Jenkan

Jo, det var idag men det blev aldrig av..

Benjamin är född i början av februari men är större än Pontus och har hela 8 tänder!!

2008-10-21 @ 13:19:47
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/
Postat av: ingegärd

Om det att befinna sig på lekplatser med sina barn skulle vara ett tecken på att man är supermamma, ja, då finns det nog inga sådana i Alinsås ialla fall. Promenerar varje dag förbi lekplatser men där finns inte en människa. (Sådär 5-6 stycken)

2008-10-23 @ 15:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0