Morfin och rullande väggar..

Eftersom min hosta inte gett med sig gick jag till läkaren idag med min följeslagare Pontus. Hon lyssnade på mina lungor och luftrör och konstaterade att det lät som luftrörskatarr i nedre delen..  Efter att de tagit sänka på mig såg man dock inget bakteriellt utan endast virus.. Gick hem med recept på hostmedicin.. "Kör inte bil när du tagit den bara för det är morfin i så man kan bli lite snurrig.." sa läkaren. Snurrig är jag ju utan medicin tänkte jag så hur ska det här sluta.. Sist jag fick morfin var för ganska exakt 1 år sedan när jag i ambulans kommit in till BB med kramper i magen.. När jag fått morfinet började väggarna att rulla.. "Tjoho, coolt.. Väggarna rullar!" Mitt i teamet av doktorer och sköterskor fick jag syn på en kvinna som såg misstänkt gravid ut hon också..  "Ska du också ha barn?" frågar jag.. "-Ja, fast idag är jag läkare" svarar hon. GUUUD, VILKEN TUR ATT DU VERKLIGEN VAR GRAVID NU NÄR JAG FRÅGADE FÖR TÄNK OM JAG HADE FRÅGAT SÅ OCH DU INTE HADE VART GRAVID!!! "Tjoho, väggarna rullar!"

Fan, vad pinsamt! Föreställ er själva en fet och svullen kvinna som ligger och gapar att väggarna rullar.. *skäms när jag tänker på det*
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha, jag ser denna scen framför mej. Och guud vad jag skrattar gott =o)

2008-10-23 @ 22:37:22
URL: http://annelioandreas.blogg.se/
Postat av: Lollo

Känns precis som du faktiskt! Jag frågade en sjukskötare om han var homosexuell precis innan jag skulle sövas en gång. Liksom bara hörde mig själv säga det.

2008-10-24 @ 08:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0