Ikea - mitt andra hem..




Så var man o lunchade på Ikea idag igen.. Det är en så perfekt promenad, tar ca 50 min sen är det bara att rada upp fördelarna: man äter god lunch, man slipper laga mat, man slipper diska efter sig.. Ja, ni fattar!
Idag gick vi nästan alla mammorna tillsammans, vi var 5 mammor och 6 barn..det var väl inte den tystaste platsen runt oss kanske.. ;-)
Pontus och Leo hittade på en rolig lek.. att putta matvagnar framåt tillsammans! Ja, tänk vad man kunde roa sig lätt som liten..

Onsdag idag och på kvällen innebär det att jag åker till jobbet och avverkar några timmar.. Idag läste jag en något anmärkningsvärd skadeanmälan.. Det var en kvinna som hade kolliderat med en lastbil.. Mitt i beskrivningen står det.. "Mest anmärkningsvärt var det att när lastbilschauffören kom ut ur lastbilen hade han brallorna nere vid knäna vilket kändes väldigt obehagligt..." Tro f-n det!! Tänk er själva att bli prejade in i ett räcke av en lastbil o sen mötas av den skyldige som har brallorna nere.. Man kan ju undra vad han pysslade med och om jag kan bedöma honom vållande till olyckan "med hänsyn tagen till pillandes på annat än ratten".. Ja, man vet inte riktigt till vilken del i Trafikskadelagen man ska hänvisa till.. ;-)

Kommentarer
Postat av: Norge-Peter

5 mammor som lunchar på IKEA.... säg till nästa gång ni drar dit så man kan hålla sig undan kacklandet ;)

jag har hört utrycket "håll i hatten" Men man kanske ska säg "håll i ratten"



ps. kommer hem den 25/10 nästa vända

2008-10-09 @ 00:49:12
Postat av: Jenkan

Passar bra Peter för då är det kalas att gå på!! ;-)

2008-10-09 @ 09:26:24
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/
Postat av: Anneli

haha, dom var så söta när dom tultade runt med vagnen..

2008-10-09 @ 23:03:48
URL: http://annelioandreas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0